?

GLUMPUNK : THESE OBSCURE UNFORGETTABLE YEARS...

dov'e la liberta? (c) roberto rossellini

Social capital

  • less than 10
Name:
GLUMPUNK
Membership:
Open
Posting Access:
Anybody , Moderated
Description:
oh, these obscure, obscure seventies...
Malraux disait que la photo symbolique de la prermière moitié du XX-ème siècle serait celle d'un camion chargé d'hommes hérissés de fusils, fonçant dans une rue vide : Petrograd 1917, Berlin 1920, Shangai 1927, Barselone 1936, Paris 1944. Mais ses romans-reportages expliquaient pour quoi roulaient ces hommes, et vers quoi. L'image symbolique de la deuxième moitié du siècle devrait être celle d'un garçon de quinze ans tirant à la kalashnikov dans une rue déserte, mimant les poses apprises au cinéma parce qu'il se sait enregistré par l'oeil de la télévision, tandis qu'au cinquième étage de l'immeuble une bonne grand-mère prend par inadvertance un obus dans la tête. Mais nous ne saurons pas, faute de temps, pourquoi le garçon accepte de risquer sa vie, pourquoi la grand-mère perd la sienne : trois séquences de trois minutes attendent leur tour pour illustrer une autre guérilla, quelque attentat ou exécution capitale. Nous n'aurons jamais vu tant d'hommes mourir sous nos yeux en sachant si peu sur leurs raisons de vivre.
*
Google translation :
*
Malraux used to say that the symbolism of the photo of the first half of the twentieth century would be that of a truck loaded with men bristling with guns, rushing through the empty streets: Petrograd 1917, Berlin 1920, Shanghai 1927, Barselone 1936, Paris 1944. But his novels-reports were explaining what drove these men, and in what direction. The symbolic image of the past half century should be that of a boy of fifteen years firing Kalashnikov in a deserted street, mimicking poses learned in films because he knows being registered by the eye of television, while at the fifth floor of the building a good grandmother inadvertently takes a shell in the head. But we will not know, for lack of time, why the boy agrees to risk his life, why the grandmother loses hers : three sequences of three minutes waiting to illustrate another guerrilla attack or some execution. We have never seen so many men die before our eyes knowing so little about their reasons for living.

А это для любопытных :
free counters

Social capital

  • less than 10

Statistics